Ämne: Värd att leva?

Är jag värd att leva?
Det är en fråga många frågar sig själva, men vissa får höra att de inte är det...
Du är inte värd att leva! Du bör dö!
Känner du igen det?
Dessa ord är något många hört, fast kanske inte i den ordningen och de orden, men liknande.
Nu ska du lyssna på mig, för detta är viktigt:
Du är viktig för någon, det kanske inte känns så, men du är värd mer än guld.
Där ute någonstans finns det någon som skulle kunna dö bara för att du ska må bra.
Alla är älskade och förtjänar att leva.
Men dessa människor som säger att andra inte bör få leva, de är en av de hemskaste människor jag vet!
Jag har själv frågat någon "varför finns du?!!", men när jag säger så så har någon gjort illa mig eller någon som jag älskar.
Jag säger det aldrig utan att ha en orsak.
Men jag har även frågat mig själv samma sak.
Men jag lever för att det finns folk som älskar mig och jag ska skydda dem från faror och sorg.
Om jag inte funnits så skulle allt vara upp och ner.
T.ex.
  • Mina föräldrar skulle bara ha två barn.
  • Mina vänner skulle ha en vän mindre.
Finns fler saker, men orkar inte dra upp de nu.
Har du hört låten "du är värdefull" ?
Om du inte har det så bör du lyssna på den, eller gå till kyrkan och sjunga den där
(tycker den är bäst om man sjunger den i kyrkan, för då får man kännslan av att man är älskad)
Kolla på texten....
Där ser du, du är värdefull, vem du än är, du är värdefull.
Du förtjänar att leva om du hjälper andra osv.
If the world was perfect, would we be happy then?
I don't know, but nothing's perfect!



Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0